Werkwijze
-
Na je aanmelding (zie Aanmelden) hebben we een korte telefonische kennismaking en stel ik wat vragen om te zien of ik je een passende behandeling kan bieden en kun jij kijken of je een intake zou willen hebben.
-
Als dat zo is, dan maken we een afspraak voor een intake op korte termijn.
-
Met de informatie uit de intake vul ik de HoNOS+ vragenlijst (in lijn met het zorgprestatiemodel), om te helpen beoordelen welk type zorg nodig is en of ik die kan bieden.
-
Als ik die kan bieden en jij het ziet zitten om bij mij in behandeling te komen, dan maken we bij de volgende afspraak (binnen 1-2 weken) op basis van jouw doelen en wensen een behandelplan. Dat zal een (flexibele) leidraad zijn voor de behandeling.
-
Af en toe vraag ik je een vragenlijst in te vullen (niet verplicht, wel handig) om ons inzicht te geven in hoe het met je gaat en of we op de goede weg zitten.
-
Als gz-psycholoog ga ik uit van een behandelduur van ongeveer 5-15 gesprekken.
-
Mocht na de intake blijken dat andere zorg nodig is, dan zal ik je helpen bij het vinden van die zorg.​
-
Zie ook de algemene voorwaarden van de praktijk.
Privacy
Ik houd me aan de regels rond privacy zoals die gelden volgens de AVG en de wet geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO). Er wordt bijvoorbeeld geen informatie verstrekt aan derden zonder jouw toestemming. Als jij toestemming hiervoor geeft, informeer ik je huisarts over de start en het eind van de behandeling, en overleg ik met je huisarts als dat nuttig is. Eventuele brieven aan de huisarts worden met je doorgenomen voor jouw goedkeuring. Jij ontvangt als je dat wilt ook kopieën van deze brieven. Je kunt er eventueel voor kiezen om bij aanvang een privacyverklaring te tekenen, zodat informatie over de zorgvraagtypering niet wordt doorgegeven wordt aan de verzekeraar of de NZa. Hier zal ik voorafgaand aan en tijdens de intake meer over vertellen. Zie ook deze informatie.
Zie verder het privacystatement voor het privacybeleid van de praktijk.
Klachten
Mocht je niet tevreden zijn over de behandeling, dan hoor ik dat natuurlijk graag. We kunnen bespreken of we aanpassingen kunnen maken waardoor je wel tevreden zult zijn. Mochten we er niet uitkomen, of je wilt het echt niet eerst met mij bespreken, neem dan contact op met de LVVP, de beroepsvereniging waarbij ik ben aangesloten.
Kwaliteit
Zie het kwaliteitsstatuut voor meer informatie over de kwaliteitsbewaking en praktijkvoering.